Årsmöte 2020 – Fysioterapeuterna

2020-11-06 19:21

Årsmöte 2020

Inbjudan till Årsmöte 18 november - kl. 19.00-20.00. Med anledning av rådande restriktioner under Corona pandemin genomförs distriktets årsmöte digitalt via Microsoft Teams som ni kommer att kunna delta i via en länk, som ni ser längre ner på denna sida.

Styrelsens arbete under året har som säkert alla inser skett under starkt begränsade former.

Intresset för bl.a. primärvårdsutredningen ” En god och Nära Vård”, utvecklingen inom Vårdval rehab och lokala löneförhandlingar har engagerat flera personer.

Vidare har tid lagts på förberedelser inför kongressen med bl.a. gemensamma propositioner med smärtsektionen och planering för deltagande i kongressen där förbundets inriktning de närmaste 4 åren beslutas.

Fysiska styrelsemöten har dock endast skett vid ett par tillfällen, då med distanstagande. Flera planerade kurser har tvingats utgå bl.a. facklig grundkurs, arbetsrättskurs, påverkansarbete politiker samt medlemsmöten m.m.  Se verksamhetsberättelsen .

En avgörande påverkan på sjukvårdsstyrelsen resulterade dock i att de godkände digitala vårdmöten i maj 2020. Detta uppskattades på flera håll då patientkontnuiteten kunde upprätthållas och intäkter till en del kunde räddas.

Vill du engagera dig?!

Styrelsens sammansättning behöver uppgraderas då de flesta ledamöterna arbetar inom primärvården. Fysioterapeuter inom kommunal, sluten vård och studenter är varmt välkomna . Anmäl gärna  ert intresse till valberedningen som f.n. består av Aris Seferiadis aris.seferiadis@vgregion.se  och Josefin Hedin josefin.be.hedin@gmail.com

Anmälan till årsmötet

Anmälan skickas till vastragotaland@fysioterapeuterna.se.
OBS ! Ange namn och medlemsnummer i anmälan samt att du godkänner utifrån GDPR att din anmälas görs.

Klicka på nedanstående teams länk för att ansluta till mötet den 18/11 kl. 19.00 - klicka här!
Anslut gärna 10 min. innan mötesstart för eventuella inställningar av tekniken.

Agenda & möteshandlingar uppdateras löpande inför mötet och finns på hemsidan - Klicka här!

Välkommen!
Distriktsstyrelsen Fysioterapeuterna Västra Götaland