CSPT - Certifiering A

23 oktober 2020 – 24 oktober 2020

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Vi certifierar fysioterapeuter för att arbeta med motionärer och elitidrottare på fältet. Certified Sports Physiotherapist (CSPT) är en kvalitetssäkrad, idrottsmedicinskt utbildad fysioterapeut. Du som är vidareutbildad fysioterapeut kan certifiera dig till titeln via vår sektion. Certifierade fysioterapeuter är redo för att arbeta med både landslag, förbund och den enskilda idrottaren på alla nivåer.

Nu kommer ett nytt tillfälle för dig som arbetar som fysioterapeut ute på fältet att certifiera dig hos oss. Under två dagar går vi igenom de viktigaste bitarna för dig på fältet, vi kikar på den senaste forskningen inom området och vi arbetar hands on precis som ute på fältet.

Innehåll enligt CSPT utbildningsplan (se meny vänster under CSPT)

När: 23-24 oktober.
Var: Arena Fysio, Helsingborg
Kostnad medlem 4100:- (ex moms)
Kostnad icke medlem 4600:- (ex moms)

Eventuellt boende bokas av deltagare själv.

Anmäl dig här.

Certifieringen kommer att arrangeras utifrån förbundets och folkhälsomyndighetens riktlinjer. Detts innebär att vi kommer att ha något färre deltagare samt använda skyddsutrustning i de moment där behovet finns. Vi har även ändrat reglerna för avbokning så att du som deltagare självklart kan avboka ditt deltagande vid sjukdomssymptom utan kostnad. I övriga fall gäller följande.Vid återbud upp till en månad innan kursstart faktureras 10% som administrativ kostnad och för återbud mellan en månad och en vecka innan kursstart faktureras 50% av kursavgiften. Vid återbud mellan en vecka och kursstart faktureras 100%. Undantag till ovanstående vid eventuell sjukdomsbild.

Kommande händelser

okt