ÖMÖ 211125 – Fysioterapeuterna

2021-11-03 14:24

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Öga mot Öga - Ny omgång

Nu är det dags för fler ÖGA mot ÖGA föreläsningar via Zoom där du bjuds hem till en fysioterapeut som berättar om ett intressant ämne med möjlighet att ställa frågor och diskutera.

Denna gång har vi äran att bjuda in Anders Pålsson, sjukgymnast med inriktning på motions- och idrottsskador. Anders har tidigare varit elitsatsande friidrottare och kampsportare.   

Tillsammans ska vi fördjupa oss i ämnet:

Hips don't lie...or do they?

Anders har disputerat på ämnet 2021 vid Lunds universitet.
Klicka här för att komma till avhandlingen. 

När: 25 november
Tid: 12.00

Boka av din lunch och lyssna på Anders. Du kommer ha möjlighet att ställa frågor och diskutera.
Länk fill föreläsningen hittar du under vår kurssida

Har du något ämne som du brinner för som du vill att vi tar upp i våra Zoom föreläsningar så maila till idrottsmedicin@fysioterapeuterna.se

Vi ses!

/ Styrelsen FYIM

 

All information om våra ÖGA mot ÖGA föreläsningar finns att läsa på Facebook, Fysioterapeuterna - Sektionen för fysisk aktivitet och idrottsmedicin, på vår Instagram, sektionen_fyim eller på Twitter @FYIMse.

Senaste nyheterna

Högskolekurser inom fysisk aktivitet och idrottsmedicin

2023-03-21 23:06

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Är du på väg att bli specialist eller kanske vill du bara bli lite vassare än vad du redan är?...

Padelkurs och CSPT

2022-10-24 11:09

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Glöm inte att anmäla dig till höstens kurser.

Skicka in din stipendieansökan

2022-09-26 20:57

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Än är det inte för sent att söka, anmälan stänger 30 september.

Anmälan till CSPT A är live

2022-08-25 19:30

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

Nu fungerar anmälan till CSPT A, Växjö 30 september - 1 oktober.

Sök vårat stipendium

2022-04-13 09:55

Sektionen för Fysisk aktivitet och idrottsmedicin

FYIM's Stipendie 2022 för att stimulera och underlätta fortsatt utbildning och forskning inom...